Om een gezonde, harmonieuze biodiversiteit te creëren moet je voorwaarden scheppen om die balans te verwezenlijken. Bij Blooming Buildings hanteren we daarom de vijf B’s van de biodiversiteit: een goede, levende en turfvrije bodem, diverse beplanting, een jaarronde bloeiboog, efficiënte bewatering en zorgvuldig beheer. Elke B is even belangrijk. Lees hier in detail over onze 5B’s van Biodiversiteit.
We kopen voor onze projecten en voor ons kantoor zoveel mogelijk lokaal in. Onze planten komen van kwekers die mens en milieu ook hoog in het vaandel hebben staan. Zo zorgen wij ervoor dat we al minimaal 90% van onze planten uit turfvrije grond betrekken. Alle kwekers waar we mee werken zijn op diverse manieren gecertificeerd, zoals ISO 14001 en specifieke branchcertificaten zoals MPS-Florimark en MPS-A, We hebben met diverse ketenpartners regelmatig gesprekken over hoe we bijvoorbeeld plastic gebruik kunnen verminderen.
Al onze beheerders krijgen een gedegen groentraining en krijgen zo naast hun liefde voor planten, veel kennis over de honderden soorten planten die we gebruiken. Zo krijgt iedereen in het team zwarte vingers én groene hersens.
Als laatste willen we graag de ‘groene vlek’ vergroten door zoveel mogelijk mensen bekend te maken met de (economische) voordelen va goed groen en enthousiast te maken over de grote en kleine stappen die ze kunnen zetten. Dit doen wij door via onze social mediakanalen artikelen te communiceren over relevante onderwerpen, maar ook zeer praktisch door onze beheerder ongelimiteerd tijd te geven om voorbijgangers te woord te staan over onze projecten en specifieke plant- en beheervragen te beantwoorden, ook als dit over planten bij mensen thuis gaat. Daarnaast spreken we met beleidsbepalers, geven we lezingen en houden we ‘inloopspreekuren’.
Blooming Buildings streeft naar een holistische duurzame bedrijfsvoering met oog voor het lange termijn welzijn van álle stakeholders, waarbij we onder andere veel inspiratie halen uit de B Corp uitgangspunten, die naast milieu ook governance, werknemers, gemeenschap (hieronder valt ook diversiteit en inclusiviteit) en juiste omgang met klanten inhouden. Zo nemen we altijd het OV of bij uitzondering, een elektrische huurauto. We zijn zelf ook bezig met B Corp certificering en verwachten ons in 2024 ook B Corp te mogen noemen.
Zowel in bedrijfsvoering als in onze marketing en communicatie-activiteiten opereren we vanuit marketing 3.0 filosofie (missie, visie en kernwaarden als fundament). Dit houdt in dat we ons ook ouden aan een paar simpele regels m.b.t. ethische communicatie, onder andere: Eerlijkheid en betrouwbaarheid zijn het belangrijkst, we communiceren geen irreële, onware, irrelevante of misleidende claims en wat we stellen kunnen we onderbouwen met data.